تبلیغات
دنیای دیوانه ی دیوانه - مطالب مهر 1393

لیپی: ایتالیا می تواند قهرمان یورو 2016 شود

1393/07/30 22:12نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

مارچلو لیپی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا بر این باور است که شاگردان آنتونیو کنته توانایی کسب قهرمانی در یورو 2016 را دارند و او توضیح داده که در اندیشه بازنشستگی است.

لیپی آتزوری را به قهرمانی جام جهانی 2006 رساند و او معتقد است که تیم کشورش با کنته می تواند موفق شود.

سرمربی فعلی گوانگژو اورگراند به پولیتیکا نل پالونه گفت: «کنته یکی از معدود مربیانی است که پس از گذشت فقط سه ماه تاثیر کارش را می بینید.»

«او سریع روی تیم اثر گذاشت، به آنها جدیت و انگیزه فوق العاده ای داده و مردم عاشق دیدن این هستند، مخصوصا وقتی بحث تیم ملی می شود.»

«تیم ملی نشان دهنده{تفکرات} اوست.»

از لیپی پرسیده شد که آیا آتزوری می تواند قهرمان یورو 2016 شود و او پاسخ داد: «وقتی به جام جهانی در آلمان رفتیم، انتظار نداشتیم که قهرمان شویم، ولی بعد متوجه شدیم که می توانیم...»

لیپی در دومین دوره حضورش در تیم ملی ایتالیا موفق نبود و پس از آن به چین رفت و توانست گوانگژو را به قهرمانی لیگ و آسیا برساند. آیا احتمال بازگشت او به اروپا وجود دارد؟

«در دو بازی باقی مانده به پایان ما شش امتیاز از تیم دوم جلو هستیم. اگر برابر بیژینگ که دوم است یک امتیاز بگیریم دوباره قهرمان می شویم.»

«پس از تجربه در چین می گویم کافی است. این آخرین کار من به عنوان مربی است.»

از لیپی پرسیده شد که یوونتوسِ آلگری چه تفاوتی با یوونتوسِ کنته دارد و او گفت: «جنگندگی اش کمتر است.»

«فوتبالشان کمی متفاوت است. ترجیح می دهند مالکیت توپ بیشتری داشته باشند و با سرعت کمتری بازیسازی کنند، و تفاوت در این است.»

«ولی آلگری کار خوبی کرد که تصمیم گرفت سبک بازی تیمی که در سه سال اخیر حاکم بلامنازع لیگ بوده را عوض نکند.»


آخرین ویرایش: - -

 

متخلفان هفته هفتم: ورونا، اینتر و پادوئین

1393/07/29 21:48نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

هلاس ورونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه هوادارانش در دیدار با میلان با جریمه ای 50 هزار یورویی تنبیه شده است.

در مسابقه یکشنبه تعدادی از هواداران جالوبلو بر علیه سولی مونتاری هافبک روسونری شعارهای نژادپرستانه سر دادند.

ورونا اعلام کرده که هوادارانش شعارهای نژادپرستانه سر ندادند، اما کمیته انضباطی 50 هزار یورو آنها را جریمه کرد.

هواداران ورونا به پائولو والری داور مسابقه نیز توهین کردند و به همین دلیل باشگاه باید 3 هزار یورو دیگر جریمه بپردازد.

از سوی دیگر، هواداران اینتر بر علیه مردم ناپل شعارهایی سر دادند و این باشگاه باید 30 هزار یورو جریمه بپردازد. یکی دیگر از تخلفات هواداران اینتر اذیت کردن دنیله اورساتو داور مسابقه تیمشان با لیزر بود. آنها برای رافائل گلر ناپلی هم با لیزر مشکل ایجاد کردند.

چند بازیکن هم نمی توانند در هفته هشتم تیم هایشان را همراهی کنند.

سیمونه پادوئین هافبک یوونتوس برابر ساسولو به میدان نرفت اما از روی نیمکت اخراج شد و به همین دلیل یک جلسه قادر به همراهی تیمش نیست.

فابریزیو کاچیاتوره از سمپدوریا، مانوئل کوپولا از چزنا و رافا مارکز از ورونا هم که در هفته هفتم با دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شدند نمی توانند در هفته هشتم به میدان بروند.


آخرین ویرایش: - -

 

الیمپیاکوس 1-0 یووه را شکست می دهد

1393/07/29 17:02نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

روبرتو خیمنز گلر الیمپیاکوس ادعا می کند که تیمش چهارشنبه شب 1-0 برابر یوونتوس به پیروزی می رسد و او حتی پیش بینی کرده که چه کسی گلزنی می کند.

بیانکونری برای جبران شکست 1-0 برابر اتلتیکو مادرید به یونان سفر می کند.

با این حال، سنگربان سابق اتلتیکو بر این باور است که تیم فعلی اش برابر یووه موفق می شود.

خیمنز در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپرت گفت: «ما با ضربه سر کاسامی به گل می رسیم.»

«کارایزکاکیس{ورزشگاه الیمپیاکوس} کمی شبیه ویسنته کالدرون{ورزشگاه اتلتیکو} است و تاثیر خودش را دارد.»

«در خانه می توانیم هر حریفی را شکست دهیم.»

خیمنز در مورد هموطنش فرناندو یورنته که هنوز در این فصل برای یوونتوس گلزنی نکرده هم صحبت کرد.

«انتقاداتی که از فرناندو می شود را قبول ندارم. در طول دوران بازی هر کسی فراز و نشیب های هست.»


آخرین ویرایش: - -

 

دی بیاجو: ایتالیا می تواند بهتر باشد

1393/07/29 10:24نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

لوئیجی دی بیاجو سرمربی تیم ملی زیر 21 ساله های ایتالیا از شاگردانش به خاطر صعود به مسابقات قهرمانی جوانان اروپا 2015 تمجید کرده، اما او هشدار داده که آنها باید بهتر شوند.

آتزورینی در دو بازی مرحله پلی آف 4-2 اسلواکی را شکست داد و به مسابقاتی که تابستان آتی در جمهوری چک برگزار می شوند راه یافت.

سرمربی دی بیاجو در مصاحبه ای رادیویی گفت: «به دستاوردی بزرگ رسیدیم.»

«در ابتدای مرحله مقدماتی صعود به مسابقات قهرمانی اروپا هدفی بود که با توجه به کیفیت حریفان به نظر نمی شد به آن فکر کرد، وقتی این را در نظر می گیرید که ما در مسیری جدید از صفر کارمان را شروع کردیم. در حال حاضر تعداد بیشتری از بازیکنان ما برای باشگاه هایشان بازی می کنند، این باعث امیدواری ما می شود.»

«با این حال، همیشه می شود بهتر شد. حالا دو هدف داریم – تا جایی که می شود در مسابقات قهرمانی اروپا پیش برویم و به المپیک بعدی برسیم.»


آخرین ویرایش: - -

 

کاناوارو همکاری با سرمایه گذاران قطری را تکذیب کرد

1393/07/29 10:23نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

فابیو کاناوارو اسطوره فوتبال ایتالیا همکاری با سرمایه گذاران قطری برای حضور در ناپلی را تکذیب کرد.

در روزهای اخیر شایعه حضور سرمایه گذاران قطری در ناپلی به گوش رسیده و برخی ادعا کردند که کاناوارو هم با آنها همکاری می کند.

خبرنگار مدیاست پرمیوم از اسطوره فوتبال ایتالیا در مورد این شایعه پرسید و او پاسخ داد: «هیچ گروهی نیست که با همکاری من به دنبال خرید ناپلی باشد.»

«کار من در دوبی تمام شده و حالا در سایه {کوه} وزوو زندگی می کنم.»

«ناپلی جذبه بین المللی زیادی دارد ولی نمی دانم آئورلیو د لاورنتیس چه قصدی دارد. رئیس طی 10 سال فوق العاده کار کرده است.»

کاناوارو در بین سالهای 1992 و 1995 در 68 بازی با پیراهن ناپلی به میدان رفت و پس از آن به پارما ملحق شد.


آخرین ویرایش: - -

 

بیابیانی مشکل جدی ندارد

1393/07/29 10:22نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

تومازو گیراردی رئیس پارما توضیح داده که مشکل قلبی جاناتان بیابیانی جدی نیست و او به زودی میادین بازمی گردد.

وینگر فرانسوی در اواخر بازار تابستانی به میلان نزدیک شده بود، اما به دلیل مشکل قلبی انتقالش به سن سیرو انجام شد.

بیابیانی هنوز در این فصل به میدان نرفته، اما رئیس پارما توضیح داده که شرایط ستاره تیمش خوب است.

«خیلی جای خالی بیابیانی را حس می کنیم.»

«با در نظر گرفتن اینکه مشکلش جدی نیست و می تواند در زمانی کوتاه به میادین بازگردد بیشتر جای خالی اش را حس می کنیم، ولی به من نگفتند که 15 روز دیگر می آید، یک ماه یا دو ماه دیگر.»

«وضعیتش مناسب است، به نظر می رسد که چیز جدی نیست و استراحت برایش مفید بوده است.»


آخرین ویرایش: - -

 

اینتر-پی اس جی هنوز تایید نشده

1393/07/29 10:21نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

مارکو فاسونه توضیح داده که برگزاری دیدار اینتر و پاری سن ژرمن در اواسط فصل هنوز قطعی نیست.

مدیر اینتر به خبرنگاران گفت: «هنوز نمی توانیم چیزی را تایید کنیم، ولی می خواهیم به مربی این امکان را بدهیم که به خوبی برای بازی 6 ژانویه{برابر یوونتوس} آماده شوند.»

«ما در حال حاضر مشغول بررسی زمان رفت و برگشت بازیکنان هستیم. به همین خاطر اگر بتوانیم با تمام مسائل به خوبی کنار بیاییم می توانیم این بازی دوستانه را هم تایید کنیم.»

از فاسونه در مورد ساخت ورزشگاه جدید اینتر پرسیده شد و او پاسخ داد: «فقط ما نیستیم که تصمیم می گیریم، شهر میلان هم هست و همین طور باشگاه میلان. به چند ماه زمان نیاز داریم تا خودمان تصمیم بگیریم چه کنیم – به تنهایی در سن سیرو بمانیم، با میلان یا همگی با هم یک ورزشگاه جدید در مکانی که انتخاب کردیم بسازیم.»

«تصمیم نهایی هر چه باشد انتظار نداشته باشید که زود نهایی شود چون به زمان نیاز داریم.»

«چیزی که می دانیم این است که ما و میلان 22 میلیون یورو برای بازسازی سن سیرو پیش از فینال لیگ قهرمانان 2016 سرمایه گذاری می کنیم.»

«در یک سال و نیم آتی ورزشگاه نوسازی می شود و ظاهرش عوض خواهد شد.»


آخرین ویرایش: - -

 

سری آ پولدار شد!

1393/07/29 10:21نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

سری آ با شرکت MP&Silva بر سر حق پخش تلویزیونی بین المللی بازیهایش به توافق رسیده و از 18-2015 برای هر فصل 186 میلیون یورو دریافت می کند.

در جلسه ای 40 دقیقه ای مسئولین سازمان لیگ با نماینده های شرکت تلویزیونی به توافق رسیدند.

MP&Silva از 15-2012 برای هر فصل به سری آ 117 میلیون یورو پرداخت و با توجه به قرارداد سه ساله جدید درآمد سری آ 207 میلیون یورو افزایش پیدا می کند.


آخرین ویرایش: - -

 

کیتا فقط بی تجربه بود

1393/07/28 22:01نویسنده : Agostino Di Bartolomei

ارسال شده در: بتبال ،
 

مدیربرنامه های کیتا بالدی دیائو توضیح داده که بی تجربگی در رانندگی عامل تصادف موکلش بوده است.

مهاجم 19 ساله امروز 4 صبح کنترل لامبورگینی گالاردو اش را از دست داد و به حصاری که کنار جاده بود برخورد کرد.

خودروی کیتا به شدت آسیب دید، اما خوشبختانه او سالم ماند.

اولیسه ساوینی در مصاحبه با توتومرکاتووب گفت: «حالش خوب است و آسیب ندیده است.»

«فقط می خواهم بگویم که تصادف به خاطر بی تجربگی او در رانندگی بود. دلیل دیگری نداشت. فقط ترسی بزرگ ایجاد کرد.»

«می خواهیم از همه هواداران واقعی لاتزیو که نگران سلامت بازیکن بودند تشکر کنیم.»


آخرین ویرایش: - -

 

آیا جیمی هندریکس نابغه مادرزاد بود؟

1393/07/28 21:11نویسنده : Agostino Di Bartolomei

 


کمتر نوازنده گیتاری به اندازه جیمی هندریکس مورد احترام و ستایش قرار می گیرد. اما آیا این افسانه پردازی در مورد نبوغ و استعداد جیمی هندیکس، کار او تحت تاثیر قرار نمی دهد؟

فیلم جدیدی به نام "همه چیز کنار من است" به کارگردانی جان ریدلی که مستندی از مراحل اولیه زندگی هنری جیمی هندریکس است از اواخر سپتامبر در آمریکا و بریتانیا روی پرده رفته است.

این فیلم قرار است داستان زندگی این گیتاریست و آهنگساز نو آور را نقل کند که قبل از مرگش در سال ۱۹۷۰ می رفت تا به یک ستاره شناخته شده و بین المللی بدل شود.

این فیلم روی سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ تمرکز دارد یعنی سالهایی که جیمی هندریکس به لندن آمد و بزرگان آن زمان موسیقی راک بریتانیا، پل مک‌کارتنی، اریک کلپتون و جف بک، استعداد او را کشف کردند.

این داستان که بارها و بارها نقل شده این تصور را به وجود می آورد که جیمی هندریکس بزرگترین ستاره دنباله دار و گویا تاثیر گذارترین نوازنده گیتار در متحول کردن موسیقی راک بوده است. در این فیلم طوری حکایت می شود که گویا قبل از آمدن به لندن و سال‌ها قبل از ضبط اولین آلبومش به نام "آیا مواد زده اید؟" محصول ۱۹۶۷ او نوازنده ای کاملا مسلط و شکل گرفته بود.

برداشت های متعارف از تاریخ تحولات موسیقی راک می گویند که ورود این آلبوم به بازار مثل جابجا شدن لایه های کره زمین بود که زیر پای این فرهنگ جدید به لرزه درآمده بودند. در این گونه حکایت ها به ما القا می شود که نواختن گیتار قبل و بعد از جیمی هندریکس کاملا متفاوت بود.

کمتر نوازنده موسیقی راک تا این حد مورد ستایش قرار می گیرد و حتی تعداد بسیار کمتری یک چنین جایگاه ویژه مطلق و ابدی دارند. گو اینکه مرگ جیمی هندریکس در سال ۱۹۷۰ یعنی فقط سه سال پس از ظهور او به عنوان یک ستاره بزرگ موسیقی راک، در این تصورات هیچ خدشه ای وارد نمی کند.

همه این ها در مورد مردی گفته می شود که شخصیت آرامی داشت و از قرار معلوم تحت تاثیر آنچه تجارت موسیقی می توانست برای او به ارمغان بیاورد متانت خود را از دست نداده بود.

اما با این همه او در ترانه "فلفل افسونگر" با مبالغه فراوان اسطوره سازی می کند. در یکی از قسمتهای این ترانه می خواند: "پروردگارا، قسم می خورم که در شب تولد من ماه از آتش سرخ شده بود."

شکی ندارم که در شب تولد او ، ۲۷ نوامبر ۱۹۴۲ ماه آتش نگرفته بود و تردیدی نیست که جیمی هندریکس به خوبی می دانست که قدرت افسانه ای او نه محصول حوادث فضایی بلکه زاییده فضیلت های نه چندان اسطوره ای او مثل قدرت فراگیری، سلیقه هوشمندانه و پشت سرگذاشتن موانع بی شمار بود.

اگر ترجیح می دهید می توانید آن را ترکیبی از عرق ریختن و ذهنی فعال بنامید، ولی جیمی هندریکس از جمله نوابغی نبود که با تکیه بر استعداد فوق العاده و تمرین فراوان یکباره شکوفا شود و از آموخته های استادان خود فراتر برود.

همه آنهایی که از او به عنوان بزرگترین ستاره دنباله دار موسیقی راک یاد می کنند در واقع به اعتبار جیمی هندریکس و پشتکار و اخلاق کاری او لطمه می زنند.

کمی علمی-تخیلی

درست مثل گروه بیتل ها که قبل از او به شهرت رسیده و لقب ناجیان راک اند رول را به آنها داده بودند، جیمی هندریکس بیش از هر چیز خود را ترکیب کننده دستاوردهای قبلی موسیقی راک می دانست و نه یک هویت و وجود کاملا تازه و متفاوت.

او همیشه می گفت که موسیقی بلوز را با "کمی علمی - تخیلی" در ساخته های خود ترکیب می کند. در تمام مصاحبه ها او با سماجت از تمام افراد و گروههای موسیقی که منبع الهام او بوده اند یاد می کرد و این منابع الهام بسیار پر شمار بودند.

درست مثل گروه بیتل ها که قبل از رسیدن به شهرت افسانه ای، پوشیدن کت و شلوارهای شیک و دست دادن با ملکه بریتانیا مدت ها روی صحنه هایی مثل کافه های دود زده محله روسپیان شهر هامبورگ برنامه اجرا کرده بودند، جیمی هندریکس نیز مدت ها به عنوان یک نوازنده اجیر شده برای گروههای دیگر و در کافه های بی نام و نشان گیتار می نواخت و هیچگاه فرصت آن را نداشت که تمام تبحر خود را نشان دهد چون ممکن بود به مذاق کسانی که اجیرش کرده بودند خوش نیاید.

جیمی هندریکس با گروههای مثل ایزلی برادرز کار می کرد که اولین ترانه معروف آنها سالها بعد به بازار آمد. و یا لیتل ریچارد که پس از سالها تبعید خود به عالم موسیقی کلیسایی، قصد داشت با تشکیل یک گروه جدید دوباره به موسیقی راک برگردد.

او از این تجارب راههای مدیریت یک گروه و تولید ترانه و آلبوم به شیوه ای مقتصدانه و موثر را آموخت. همزمان او به تمام نوآوری‌ها در نواختن گیتار از آثار بادی گای گرفته تا لز پل دقت کرده و آنها را فرا می گرفت.

در یکی از ترانه های گروه ایزلی برادرز به نام شهادت محصول ۱۹۶۴ جیمی هندریکس فضای مناسبی پیدا کرد تا قطعه کوتاهی را به سبک بادی گای بنوازد. بادی گای یک گیتاریست جوان اهل شیکاگو بود که از همان سالها روشهایی برای تغییر دادن صدای گیتار الکترونیک به کار می برد، هر چند روسای محافظه کار شرکت تولید موسیقی چس رکوردز از آن خوششان نمی آمد.

کارهای بادی گای به خاطر قدرت درونی موسیقی که خلق می کرد و روش اجرای او روی صحنه واقعا حیرت آور بودند. موفقیت او در حدی بود که بزرگانی نظیر چاک بری در کنسرت های او روی صحنه می رفتند. بادی گای حتی در لحظاتی که گیتار را روی پشتش گذاشته و یا با دندانهایش می نواخت می توانست صدای ساز را بشکند و طنین آن را نگه دارد.

اریک کلپتون و جیمی هندریکس از جمله گیتاریست هایی بودند که این ابتکارهای جدید را فراگرفتند. تمام آثار هر دوی آنها مملو از قطعاتی است که از بادی گای آموخته و الهام گرفتند. جف بک هم این نکته را به خوبی دریافته بود. او متوجه شده بود که جیمی هندریکس در یکی از ترانه های خود به نام "هی جو" روش خشن نواختن بادی گای را با دقت تکنیکی لز پل درهم آمیخته است.

اسطوره ای که باید به خاطر سپرد

جیمی هندریکس در عین حال از شیوه ترانه سرایی و ترانه خوانی کورتیس میفیلد که در دهه ۶۰ میلادی عضو گروه ایمپرشنز بود نکات زیادی یاد گرفت و نمونه های واضح آن را می توان در ترانه " باد نام مری را فریاد می کند" دید که در سال ۱۹۶۷ به عنوان سومین تک ترانه گروه او منتشر شد.

تصادفی نیست که در اولین اجرای مشترک جیمی هندریکس با گروه بریتانیایی کریم که در آن زمان دوران نوزادی خود را می گذراند، آنها ترانه "صحن سلاخ خانه" ساخته هاولین ولف ترانه سرا، گیتاریست و آوازه خوان موسیقی سول را اجرا کردند.

در ترانه "بانوی حیله گر" که جزیی از اولین آلبوم جیمی هندریکس و گروهش بود، در حقیقت به شیوه نواختن گیتاریست های سرشناس دهه ۵۰ میلادی مثل لینک ری و دو دیدلی که در دهه ۱۹۶۰ توسط گروه یارد بیردز یک قدم جلوتر برده شد، پاسخ می دهد.

علاوه بر تمام اینها حتی می توان دید که جیمی هندریکس از سبک آزاد موسیقی جازی که توسط آلبرت ایکر و یا جان کولترین ساخته می شد هم الهام گرفته بود. این تاثیر بسیار مشهود را در پرده آوانگارد اصواتی که او در ترانه "من امروز زندگی نمی کنم" خلق کرده می توان به خوبی شنید.

اما مهمترین درسی که جیمی هندریکس از نسل های قبلی آموخت بیشتر روش پیشبرد فعالیت هنری اش بود تا تکنیک نواختن. گیتار در دستان بادی گای و یا بو دیدلی بیشتر یک ماشین تولید صدا بود تا یک آلت موسیقی با دامنه صوتی معین و مشخص.

جیمی هندریکس هم ظرفیت های بالقوه بیرون رفتن از مرزهای متعارف در نواختن گیتار را دید، ولی برخلاف بادی گای او یک گروه موسیقی یک مدیر برنامه و یک شرکت تولید موسیقی را پیدا کرد که به او اجازه می دادند بدون هیچ هراس و محدودیتی در دنیایی رام نشده پرسه بزند.

از جیمی هندریکس فقط چند آلبوم رسمی که در استودیو ضبط شده اند باقی مانده ولی در کنار آن صدها قطعه و ترانه ناتمام به جا مانده است که به خوبی علاقه وافر او به تجربه کردن نکات جدید را نشان می دهد. در عین حال او خیلی سخت از نتیجه کارش راضی می شد.

او تا زمان مرگش صدای موسیقی را که به آن علاقه داشت و می خواست آن را تجربه کند در ذهنش تعقیب می کرد گو اینکه به خوبی می دانست این تنها راه ساختن اسطوره ای است که ارزش به خاطر سپردن را دارد.

 

گریگ کوت منتقد موسیقی روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبون

 


آخرین ویرایش: - -

 

تعداد کل صفحات ( 19 ) 1 2 3 4 5 6 7 ...